נדל"ן הוא ללא ספק אחד הנושאים היותר רותחים בישראל, ולמרות הניסיונות להוריד את מחירי הדיור, סביר להניח שהוא ימשיך להיות כזה גם בעתיד הנראה לעין… באינטרנט הישראלי יש אמנם לא מעט אתרי נדל"ן גדולים (ובטח יצא לכם לראות את הפרסומות הסופר מעצבנות למדלן, שהוא דווקא אתר די וותיק…), אבל כמו שכל איש SEO יודע, תמיד יש מקום לעוד…
כמובן שזו ממש לא זירה קלה ובעצם יש הרבה סוגים של אתרים שכולם עוסקים בנדל"ן : פורטלים, אתרים של חברות נדל"ן ופרויקטים, קבלנים, אדריכלים, קבוצות השקעה, עיתונים כלכליים ועוד ועוד.
לכן, הטיפ הראשון שלי הוא לחשוב היטב אם אתם רוצים להתלבש על אתר קיים או ליצור אתר חדש שיתרכז אך ורק בנדל"ן. מבדיקה מדגמית של התוצאות בגוגל, רוב האתרים הגדולים שאינם בהכרח אתרי נדל"ן הם אתרי חדשות כללים, אתרים מקומיים וכמובן האתרים הכלכליים. לכן, אם אין לכם אתר גדול וותיק לעבוד אתו, הייתי פשוט מתחיל מאפס. הוספה של פינת נדל"ן לאתר שאין לו קשר ממש חזק לנושא היא לא צעד נכון מבחינת מיתוג וגם יקשה עליכם ליצור קישורים פנימיים.
עד כמה ובמה אתם רוצים להתמקד
מלבד ההחלטה הזו, עוד דבר שאתם צריכים להחליט עליו הוא עד כמה אתם רוצים להתמקד במילות מפתח כלליות לעומת זנב ארוך. זו תמיד החלטה חשובה, אבל מכיוון שיש כל כך הרבה נושאים שונים בתוך עולם הנדל"ן שלא כוללים את המילה נדל"ן, מחקר מילות המפתח כאן צריך להיות מעמיק במיוחד. קחו גם בחשבון כמה תוכן מעודכן אתם יכולים לצקת לכל מילת מפתח.
לדוגמה, יכול להיות שיש ביקוש גדול למדי לפרויקטים של נדל"ן בחו"ל, אבל אם לא תהיה לכם את היכולת לעדכן על חדשות שקשורות לכך באופן שוטף (ומדובר בנושע ענקי), סביר להניח שהוא גם לא ידורג גבוה בגוגל (שהאלגוריתם שלו מחפש בין התר תוכן טרי). לעומת זאת, איתור של קבוצות רכישה חדשות בארץ הוא עניין הרבה יותר פשוט ולכן אולי שווה להתמקד בו.
אל תעמיסו על האתר בטקסט
בתכנים שקשורים לנדל"ן מאוד אוהבים לזרוק נתונים ושמות לאוויר, וזה מצוין ל- SEO, שהוא תהליך קידום אורגני. אבל דווקא בגלל הסיבה הזו, חשוב לרווח את האתר ולא ליצור גושים גדולים מדי של טקסט. אמנם לא תמיד קל למצוא תמונות שאפשר להשתמש בהן כדי לגרום לאתר להיראות משעמם, אבל אם תתנו קרדיט למי שצילם את התמונה, סביר להניח שהוא לא יגיד לכם לא..
מקור אחר אתו אפשר לגוון הם סרטונים וכתבות מחדשות 12 / 13, תוכניות כלכליות ולפעמיים גם סרטוני תדמית ביו-טיוב. ההטמעה של הסרטונים שאינם מיו-טיוב יכולה להיות מעצבנת, ולכן תמיד כדאי לבדוק שהם עובדים גם אחרי חודש או חודשיים.
חשבו גם על התפריטים שבהם אתם רוצים להשתמש. משום מה דווקא באתרי נדל"ן רואים לפעמים תפריטים מאוד קצרים מצד אחד ועמודי מאמרים עם עשרות מאמרים שלא מחולקים נכון. אם תאזנו נכון את האתר, תעשו לא רק לגוגל את החיים יותר קלים, אלא גם לגולשים שלכם.
עדיף מעט תוכן עבה מהרבה תוכן דליל
אם האתר שלכם משמש כאינדקס, יכול להיות שמהר מאוד יצטברו לכם המון דפים עם כמה פסקאות מאוד קצרות ואולי תמונה אחת או שתיים. לדוגמה, עמודי פרויקטים. הפתרון יכול להיות איחוד של כמה דפים ביחד, גם אם יהיה צורך להוסיף קישורים פנימיים בתוך העמודים (סטייל ויקיפדיה). לדוגמה, אפשר לאחד כמה יישובים או לבצע חלוקה לפי אזורים ולא ליצור לכל יישוב עמוד משלו, גם אם יהיה קצת יותר קשה למקד את העמודים האלו מבחינת מילות מפתח.
תיוג נכון
כמו שכתבתי, כל תחום הנדל"ן הוא תחום מגוון מאוד מבחינת מילות המפתח, ולכן חייבים להשתמש בתיוג בצורה נכונה. גם אם אתם משתמשים במילים נרדפות, אל תיצרו שני עמודים תגיות זהים לחלוטין, אלא אם כן אתם רוצים להוסיף תג קנוניקל לאחד מהם. בכלל, אל תגזימו עם התיוגים, זו רעה חולה של המון אתרים והיא עושה הרבה נזק גם מבחינת תוכן כפול וגם מבחינת שימושיות.
שלבו קידום אורגני עם קידום ממומן
יש כאלו שיחשבו שאני יורה לעצמי ברגל, אבל בגלל שלהמון שחקנים בתחום יש כיסים עמוקים, לפעמיים צריך לשחק איתם במגרש שלהם, וזה אומר להשתמש גם (אבל כמובן שלא רק) בקידום ממומן, אם בגוגל ואם בפייסבוק.
שתפו פעולה עם אתרי תוכן
תמיד יש מקום לשתף פעולה עם אתרי חדשות שרוצים לספק לגולשים שלהם תוכן מקצועי, במיוחד כששיווק באמצעות תוכן הוא עדיין תחום מאוד פופולארי. לדוגמה, אם האתר שלכם עוסק במשכנתאות, אתם יכולים לכתוב על השינויים הצפויים בחוק לגבי אחוז מימון ומה המצב כיום. אם באתר שלכם יש אינדקס של קבוצות רכישה, אתם יכולים לשאול האם זה עדיין טרנד מוצדק, או שהוא הפך למסחרה… חשוב שיהיה קרדיט חזרה לאתר שלכם, אבל גם אם נותנים לכם קישור nofollow, הפרסום יכול לעזור לכם בטווח הארוך.
שלבו מידע מובנה ותכונות חכמות במובייל
עשו שימוש בכלים ויזואליים ושלבו אותם על פי המידע המובנה של גוגל. לדוגמה, קורסים ואירועים עם תאריכים, עסקים מקומיים, מבני נתונים, מאמרים ועוד. אלו יעזרו לכם לקבל סימונים מיוחדים בתוצאות החיפוש ולהופיע בפאנל הידע (אם אתם עסק).
כאשר הגולש נמצא במובייל, שלבו באתר את המפות של גוגל (או קישורים ל-Waze), מספרי טלפון לחיצים, קישורים לדפים עסקיים וכו' של כל המקומות הפיסיים שאתם מציינים או האנשים. כך תחסכו לגולשים שלכם הרבה זמן כאשר הם יחפשו אחרי קבלנים, חברות ביצוע, מתכנני פרויקטים וכו'.