שיטות להשגת קישורים לאתר
במדריך האולטימטיבי שלו לבניית קישורים, המומחה בבניית קישורים, אריק וורד, מציע, בין היתר, טיפ פשוט שיעזור לכם להגיע למקומות גבוהים יותר במנוע החיפוש ולהגדיל את הסמכות ואת הפופולריות של האתר שלכם. הוא מתאר כמה שיטות חשובות ביותר לבניית קישורים, שתוכלו להשתמש בהן באתר שלכם.
האינטרנט מורכב היום מטריליוני קישורים. הקישורים שמגיעים לאתר שלכם והאופן שבו הם מופנים אליו, מהווים את הגורם הבסיסי שמשפיע על דירוג האתר שלכם והתנועה אליו. אז אם אינכם בטוחים היכן להתחיל כשמדובר בהשגת קישורים מאתרים אחרים, הנה השיטות שיעזרו לכם להתחיל בקלות.
התוכן הוא הכול
כתיבת תכנים באופן קבוע מאפשרת לא רק לבנות קישורים פנימיים (באמצעות קישורים מתוך המאמרים) אלא נותנת לכם גם את היכולת לבנות קישורים באופן טבעי, כי התוכן הוא הנכס הגדול ביותר שלכם כשאתם משיגים קישורים.
כפי שתראו בהמשך, תוכן חשוב לקידום האתר מבחינות רבות, כמו למשל קישורים חיצוניים, ולכן חשוב שתפנימו שאתם חייבים שיהיו לכם תכנים איכותיים באתר, כדי שהוא ישרוד.
קישורים פנימיים: למרות שמפתה להתעלם מהם, בבקשה אל תיפלו בפח הזה
יש לכם עמודים ומאמרים באתר שלכם, אז כדאי שתפיקו מהם את המרב. קישורים פנימיים הם חלק חשוב מאוד מבניית קישורים, כי הם נותנים לכם שליטה על כל דבר, החל מהמיקום על הדף, ועד לביטוי העוגן. זה משהו שרוב האנשים מתעלמים ממנו, אז בבקשה תפנימו! הקפידו לכוון את התוכן שלכם לכיוון מאמרים או עמודים אחרים, כך שתוכלו לקשר אליהם.
רק מילת אזהרה: אל תשתמשו בביטוי עוגן בהתאמה מדויקת בקישורי האתר שלכם, כי סביר להניח שגוגל יחשוב שהתוכן שלכם הוא ספאמי.
מתי לבנות קישורים נכנסים (או איך לחסוך זמן וכסף בדרך)
אנשים רבים צוללים לתוך עולם הקישורים לפני שהם בונים בסיס מספיק חזק באתר שלהם. מה שאתם חייבים להבין זה שבסיס חזק, כלומר, אתר מותאם היטב, הופך את הקישורים שלכם ליעילים יותר.
כשקישורים שנכנסים לאתר שלכם הם יעילים יותר, אתם לא צריכים הרבה על מנת להשיג את התוצאה הרצויה, ובסופו של דבר זה חוסך לכם זמן וכסף!
ניתוב מחדש של רשתות: לפעמים הפתרון ממש מולכם
רשתות ניתוב מחדש הן עוד בעיה פשוטה שיכולה להגביר את סמכות האתר שלכם. כך נראית שרשרת ניתוב מחדש:
מצליחים לראות את הבעיה עם התמונה הזאת? הבעיה היא ש"דף B" פועל כחיץ בין "דף A" ליעד הסופי, "עמוד C". בעיה טכנית זו "שודדת" את הסמכות של עמוד C. על מנת לתקן את הבעיה, צריך 301 שיפנה מחדש את "דף A" ל"דף C", כך:
באמצעות תיקון שרשרת הפניה תשלח קישור סמכותי ישירות לדף, וזה יעיל יותר מאשר לבצע מעבר עצמי של קישור דרך חיץ.
משאבים או קישורים לדפים
מנהלי אתרים אחרים יוצרים קישורים, או משאבים או עמודים, ואלו הזדמנויות לגיטימיות לקבל קישורים. אם הקישורים בדפים שלהם רלוונטיים לאתר שלכם, יש לכם סיכוי.
אבל למרבה הצער זה לא קל כמו שזה נשמע. עם שני הטיפים הבאים תוכלו להשיג קישורים ממנהלי אתרים אחרים. כי גם אם הם מחבבים אתכם, זה לא אומר שהם מוכנים לחלק לכם קישורים רק כי אתם יודעים לבקש אותם יפה:
בקשו קישורים מאנשים שאתם מכירים
אלו יכולים להיות בני משפחה, חברים, עובדים, עמיתים, שותפים עסקיים, לקוחות או כל אחד אחר שאפשר לבקש ממנו קישור. אם למישהו שאתם מכירים יש אתר, והוא יכול להיות רלוונטי לחילופי קישורים לאתר שלכם, נצלו את זה.
תעשו את הקסם שלכם, שיאפשר לקשר אל האתר שלכם בקלות
אם אתם רוצים שאנשים יקשרו אל האתר שלכם, אל תבזבזו את הזמן שלהם, והקלו עליהם. הכינו קטעי טקסט מוכנים ל-HTML שאנשים יוכלו לחבר ישירות לתוכן שלהם על מנת לקשר אליכם, מכיוון שיכול להיות שלחלק מהאנשים בקהילת מקדמי האתרים אין מספיק ניסיון. אז צרו דף "קישור אלינו" או השתמשו בקצת JavaScript כדי ליצור את ה- HTML בסוף כל מאמר.
מערכת חזקה של קישורים נכנסים היא מה שכל אתר רגיל צריך. היא יוצרת שכבת אמון סביב האתר שלכם, ואתם משדרים אמינות, כי אתרים ממותגים וסמכותיים מקשרים אליכם.
מחקר המתחרים שלכם: חפשו את היהלומים
כשמדובר במציאת הזדמנויות קישור חדשות, מחקר מתחרים הוא אחד הדברים הראשונים שאתם צריכים לעשות. בעוד שכמה קישורים אינם ניתנים להשגה, כלומר, אזכור אקראי של מאמרי חדשות, אחרים יכולים להיות יהלומים גולמיים, כלומר, מנישה באיכות גבוהה.
כדי לעשות את זה, נסו להשתמש ב-Explorer האתר הפתוח של WEOmoz. התחברו אל האתרים של המתחרים שלכם, והורידו את הקישורים שלהם לקובץ CSV. עשו זאת על כל המתחרים שלכם, כך שתוכלו לראות את כל הקישורים שלהם במקום אחד על גיליון אקסל. לאחר מכן תוכלו למיין אותם לפי מדדי קישורים שונים על מנת למצוא את ההזדמנויות הכי טובות.
קישורים חיצוניים
קישורים זה תחום רחב, ענק ומסועף, אבל חשוב שלא תהפכו להיות אוגרים של קישורים. אתם הולכים ליצור תוכן, אז השתמשו בהם כדי לקבל טובות מאנשים אחרים.
בניית קשרים: את מי אתם מכירים?
זוהי האסטרטגיה הראשונה בעולם של בניית קישורים. להכיר אנשים ולהיעזר בהם כדי לקדם אתר אינטרנט! בניית קשרים עם אנשים תחזור אליכם בצורה של קישורים, כלומר, אם הם האנשים הנכונים.
ומה שהכי טוב זה שזה בדיוק כמו בחיים האמיתיים. אתם יודעים מה אנשים אומרים: "זה לא מה שאתה יודע, זה את מי שאתה מכיר" (או משהו כזה). אז אותו דבר לגבי בניית קשרים ושימוש בקשרים חברתיים לבניית קישורים.
ספריות נישה מיוחדות
בניגוד לספריות אינטרנט בכלל, ספריות נישה מיוחדות מקבלות רק אתרים שעומדים בקריטריונים של נושא מסוים. לדוגמא, ספריה אחת יכולה לקבל רק אתרים על אמנות ומלאכות. חלק מהספריות האלו הן בחינם, בעוד שאחרות כרוכות בתשלום.
ספריות בתשלום: אל תהיו פזיזים. לא תמיד מוניטין זה הכול
חלק מהספריות מבקשות כסף לפני קבלת הקישורים ברישומים שלהם. אבל שוב, עוד שבחלק מהמקרים הקישורים שתקבלו יהיו מעולים, במקרים אחרים זה לא שווה את הזמן או הכסף שלכם.
לכן אל תסתנוורו מאתרי ענק שמציעים לכם קישורים בים של כסף, ובדקו טוב טוב מה אתם בדיוק מקבלים.
חשוב לפתח ארכיקטורה חזקה לאתר
פיתוח ארכיטקטורה אינטליגנטית של אתר זאת השיטה הטובה ביותר להשיג את המרב לכסף שלכם, כשמדובר בהשגת קישורים.
במקום לנסות להשיג קישורים נכנסים לעמודים שאינם ניתנים לקישור, כמו דפי בית, דפי קטגוריה, או דפי מוצרים, עדיף לרכוש קישורים נכנסים לדפים עשירים בתוכן. אלו יכולים להיות מאמרים באתרים, או דפי מידע אישיים. ככה זה עובד:
זוהי גישה יעילה יותר לרכישת קישורים, כי אנשים מוכנים הרבה יותר לקשר מידע בעל ערך מאשר עמודים מונחי מכירות.
אבל:
המטרה הסופית היא להפיץ קישורים סמכותיים מנכסי התוכן שלכם לדפי המכירות שלכם, באמצעות קישור פנימי. גישה זו, שהיא ממוקדת תוכן, היא השיטה הבטוחה להגדיל את הסמכות של האתר שלכם.
מה שמביא אותנו לנקודה הבאה: יצירת נכסים שניתנים לקישור. כל מסע פרסום יעיל לבניית קישורים, צריך להתחיל ביצירת נכסים שניתנים לקישור.
מה זה נכס בר-קישור?
נכס שניתן לקישור הוא בדרך כלל מאמר באתר או מדריך אינפורמטיבי מקיף, כמו המדריך הזה שאתם קוראים עכשיו, למשל, שנחשב לנכס שניתן לקשר אליו. הוא נועד ללמד ולהוסיף ערך לתעשיית קידום האתרים.
לא רק שקל יותר לרכוש קישורים נכנסים לנכס תוכן בעל ערך, הם משרתים אתכם הרבה יותר גם בטווח הארוך. הסיבה לכך היא שאתם יכולים להמשיך להרוויח קישורים נכנסים חדשים ללא מאמץ נוסף. כלומר, אם יצרתם את התוכן בדרך הנכונה.
אינדקס
זוהי ללא ספק הנקודה הברורה ביותר, אבל צריך לזכור אותה: האתר שלכם צריך להיות מאונדקס בגוגל. אם הוא לא מאונדקס, לקישורים הנכנסים שלכם לא יהיה ערך. הקלידו בגוגל Site: ואת שם האתר שאליו אתם רוצים לקשר. אם הוא לא מופיע, הוא חסר ערך וכדאי להימנע ממנו.
אתם חייבים להיות מוכנים לעשות מה שאחרים לא עושים
בנקודה זו, בטח כבר הבנתם את המגמה של המאמר הזה. שיווק תוכן מעולה שמדורג גבוה בגוגל, דורש מאמץ עצום, ואתם חייבים להיות מוכנים לעשות מה שאחרים לא עושים. אבל החדשות הטובות הן שרוב האנשים עצלנים.
- קשה לשבת ולכתוב כל יום.
- קשה לחשוב מחוץ לקופסא.
- קשה לא לתת להסחות דעת להפריע להתנהלות שיטתית בעבודה.
אבל זה מה שצריך אם אתם רוצים ליצור תוכן שמייצר תוצאות. לא תמיד תעשו הכול נכון, אבל ככל שתתמידו, יש לכם סיכויים טובים יותר להצליח (בעצם כמו עם כל דבר אחר בחיים): לייצר. לייצר. לייצר. וכשתסיימו לייצר, התחילו לייצר יותר.
אתם חייבים להיות יצירתיים
קשה להיות יצירתי, אבל כולם נאבקים עם מציאת רעיונות חדשים. סביר להניח שאנשים רבים כבר ביצעו את רוב הרעיונות שלכם, אבל זה לא משנה. אתם צריכים רק כמה רעיונות חדשים טובים על מנת לראות את האתר שלכם צומח.
תוכן יצירתי ימשוך קישורים נכסים מאתרים בסמכות גבוהה, אבל מצד שני, אל תרגישו כאילו אתם צריכים תמיד להמציא מחדש את הגלגל. הסתכלו על תוכן שעבד טוב בעבר, וצרו תכנים דומים או בסגנון דומה. כלומר, לא, לא דומה, באותו סגנון אבל ייחודי לחלוטין, והרבה יותר טוב.
בשורה התחתונה: למה יהלומים יקרים? כי קשה להשיג אותם
כך צריכה להיות גם הגישה שלכם לבניית קישורים. ככל שיותר קשה להשיג מכם קישור, כך האתר שלכם משדר יותר, סמכותיות, איכות, ומקומות גבוהים בגוגל. מצד שני: ככל שקל יותר להשיג קישורים, כך הם פחות יקרים, ואולי פחות איכותיים.
לכן מה שחשוב זה להתמקד בקבלת קישורים נכנסים מאתרים שיש להם סטנדרטים גבוהים של עריכה.